Szörfös

"Szörfös" címmel rakom ki majd az olyan postokat, amik arról szólnak, hogy épp milyet szörföztem, és hol. Ez azoknak lehet nagy segítség, akiket egyáltalán nem érdekel a téma, mert azok már az elején tudhatják, hogy nem érdemes végigolvasni. Lássuk is az elsőt:

Ma sikerült egy jó napot kifognom szörfözésre Maroubrán: másfél méteres hullámok voltak, időnkét egy-egy 2-2,5 méteres bombával!!! Ha valaki nem tudja ez mit jelent, talán érzékelteti a zúzdát a tény, hogy azzal fejeztem be a mai napot, hogy az egyik hullám letépte a leash-t a lábamról! (A leash köti hozzá a deszkát az ember lábához, hogy ha leesik róla, akkor ne vesszen el, ill. ne álljon bele senki fejébe -a deszka, nyilván- ahogy a hullámok a part felé dobálják. Egyáltalán nem szakadós anyagból készítik, mondanom sem kell...)

Az első egy órában kb. egy hullámot tudtam összesen elkapni, mert az én tudásomhoz ezek a hullámok nagyok voltak, meg 7'2-es boarddal nem igazán lehet duck dive-olni (kievezéskor átbújni a szembejövő hullám alatt), ami igencsak megnehezítette a kijutást a töréshez minden egyes próbálkozás után). Aztán szerencsére elkaptam egy-két TÉNYLEG nagy hullámot, és az, hát, azt kell mondjam: OH! :) Őrületesen jóóóó!!! Komolyan megérte 2-3 órát szenvedni azért az egy-két iszonyú gyors és félelmetes menetért. Száguldasz előre, a hullám meg fejmagasságban üldöz! Óriási! :) Ráadásul egy ilyen nagyobb hullámnak szép méretes frontja van, úgyhogy lehet rajta kanyarogni föl, és le, mint ahogy Pom-pom csinálja a faágon, amíg Picúrra vár.

Az irányok megtévesztőek lehetnek, úgyhogy tisztázom:
kifelé = a nyílt víz felé
befelé = a part felé
Na ezzel a kis magyarázattal érthetőbb pl. a Dangerous Shorebreak tábla "if in doubt, don't go OUT" felirata is:


Én nem fotózom, amikor kimegyek szörfözni, mert nem szívesen hagyom a parton a kis fényképezőmet... De itt egy fotó, nagyjából így nézett ki az óceán ma is :


Amúgy ilyen a beach, amikor nyár, és napsütés van. Most ugyanilyen szép az idő, csak mivel tél van, senki nincs a parton. Balra látszik a törés, ahol én is szoktam nyomni (akik nem tudják, mi az a törés: sekélyebb terület, ahol törnek a hullámok - ezt úgy lehet látni, hogy fehér a víz. Na az ilyen helyeken lesz elég meredek a hullám, hogy meg lehessen lovagolni, ügyesen.)


Na ennyit a szörfölésről máma.

3 megjegyzés:

  1. Baszki most már el tudom képzelni mi az a 1.5-2 méteres hullám... Meg oda kijutni... Monnyuk te kis nyugger vagy, én 7'9-es deszkával tolom... Na azzal kimenni barátom... :)) Tök jó hogy surfolsz brah, juhhhhúúú, csak így tovább!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Amúgy jó messze van a törés, evezhetsz eleget... Igazi Conan leszel mire hazajössz :))

    VálaszTörlés