Filmek

Teljesen offtopic, akit nem érdekelnek a filmek, az etimológia, vagy a The Rolling Stones, az ne olvassa tovább!

Belefutottam mostanában néhány igen szar filmbe, amitől sajnos én általában éktelen haragra gerjedek. Az, hogy valami barom ellop a drága életemből két órát, az nagyon nehezen megbocsátható (Invention of Lying - az első 20 perc fantasztikus, utána azonnali tarkólövést érdemel)

Úgyhogy elhatároztam, hogy ezentúl inkább biztosra megyek, és két legyet ütök egy csapásra. Légy 1: Kiváló filmeket nézek, Légy 2: behozom a lemaradásomat a filmtörténeti klasszikusok területén (ennél már csak a felszakadozik a felhőzet rosszabb). Mindezt úgy érem el, hogy megnézem szépen az IMDB TOP 250-es listáját, és ami felkelti az érdeklődésemet, azt letöltöm. Mivel ez közönségszavazatok alapján megy, így kicsi az esélye, hogy belefutok sok-oszkárdíjas, minősíthetetlenül szar alkotásokba (Szerelmes Shakespeare - 7 Oscar - 52 perc után kertmozi elhagyása úgy, hogy még négy fröcs támogatását és élveztük). Megnéztem még a AFI TOP 100 EVÖR! listáját is, onnan is töltögettem, meg van néhány olyan film rajt, amit csak rég meg akartam nézni. Így az alábbi filmeket gyűjtöttem össze (mivel jó részüket még nem láttam, kérlek tartózkodjatok az "én tudom, a csávó már a kezdetétől fogva halott" kommentektől). Szóval a lista:

CITIZEN KANE
12 Angry Men[1957]
Futurama (4 feature films) - Az elsőt már elhozták nekem Bindiék Nyunyiból
Goodfellas[1990]
It's A Wonderful Life
North by Northwest
One Flew Over the Cuckoo's Nest.1975
Psycho[1960]
Sunset.Blvd.1950
The.Good.The.Bad.And.The.Ugly
Up! 2009
Blade Runner
Do the right thing 1989
To Kill a Mockingbird 1962
Infamous 2006
The Deer Hunter 1978
In Bruges 2008

Nem is tudom, miért raktam ide ezt a listát. Hmm. Mindegy, megtehetem, mert ez az ÉN blogom, és ÉN parancsolok! :)) Mindenesetre arra jó lesz, ha valamelyikőtök -szokás szerint- elmegy a kölcsönzőbe, de esélye sincs kitalálni, hogy mit nézzen meg, akkor csak előkapja ezt a listát, és kiválaszt egy filmet. Nem fog csalódni, ezek mind nagyon jó filmek. Ha mégis csalódik, akkor ő a hülye! :) Igen, azért mert ÉN azt mondtam.

Most néztem meg a Száll a kakukk fészkére-t (One Flew Over the Cuckoo's Nest), amiből nem derül ki, hogy miért ez a címe, pedig arram mindig kiváncsi voltam, hogy ilyen címet a véletlenek milyen fura összejátszása adhat. A könyvből viszont kiderül, amit persze nem olvastam :), csak a wikipediát, de a magyarázat spoiler, úgyhogy csak fehérrel írom ide, hogy aki látta, megnézhesse: Egy régi mondókából ered, ahol a madarak közül egy északra, egy délre repül, a harmadik meg a kakkukk fészke fölött (??) - ez arra utal, hogy két főszereplő meghal, a harmadik meg (a skizofrén indián, aki a könyvben a narrátor) megszökik. ÚRISTEN de unalmas ez így leírva. Mindegy, ez a válasz, engem meg érdekelt. Korábban. :) . A film tényleg jó (3 filmből az egyik, ami az 5 fontos oszkárt egyszerre megnyerte, azóta csak a Bárányok hallgatnak-nak sikerült), de én azért túlzásnak tartom az "amerikai filmművészet legfontosabb filmje" titulust.
Viszont még egy dolog kiderült számomra, amit sose tudtam: Van egy mondás - "A rolling stone gathers no moss" (kb.: a guruló kövön nem nő moha). Nem tudom, hogy van-e ilyenre még egy példa a történelemben, de ez az ókori római mondás az idők során megváltoztatta a jelentését - épp az ellenkezőjére! Régen ugyanis negatív jelentése volt, azaz hogy aki nem marad a seggén soha, nem vállal felelősséget, stb., az nem ér el sokmindent. Aztán ez a jelentés átfordult, és kapott egy pozitív jelentést, azaz hogy az állandóan mozgó, új dolgokra nyitott emberek nem rozsdásodnak be, nem vesztik el kreativitásukat. Na innen már világos, hogy egy (dacára a szar zenének) világhírű rockbanda hogy kaphat olyan idióta nevet, hogy The Rolling Stones.
Ja, és a mondás szó szerint igaz, a Myth Busters kísérlete igazolta :)

Remélem örültök, hogy a blog átalakult, és egy zanzásított enciklopédia lett belőle. Következő bejegyzésünkben a párosujjú patásokról olvashattok újabb érdekes adatokat!

Norbira való tekintettel kiegészítem az írást: Ha úgy gondoljátok, hogy a felsorolt filmek közül valamelyik mégis rossz, akkor nyugodtan tartsátok meg a véleményeteket, mert L.E.S.Z.A.R.O.M.!!!! :)))

6 megjegyzés:

  1. azt nem értem, hogy ha nem láttad a filmeket, akkor miért vagy ennyire biztos benne, hogy nem csalódnánk ha kikölcsönöznénk valamelyiket? lehet, hogy azért, mert mégsem rendelkezel semmiféle önálló gondolattal, és vakon megbízol a toplistákban, ami alapján összeállítottad a saját listádat? :)

    VálaszTörlés
  2. :)) Ügyes! A baj csak az, hogy az "önnálló gondolat" itt azt jelentené, hogy a film címe, a bemutatók, plakátok, és olvasott kritikák (már aki olvas ilyet) alapján próbálod megállapítani, hogy a filmet megnézd-e vagy se. Gondolom így már látod, hogy ezek alapján minden gondolatod valaki más tudatosan beléd plántált gondolata lesz, tehát semmi köze az önnállósághoz. És ha az a valaki egy fasz (mondjuk egy kritikus, marketinges), akkor az ő fasz gondolata kerül az agyadba, mintegy szennyeződésként, így történhet az meg, hogy igen szar filmet nézel meg, vagy nem nézel meg egy nagyon jó filmet.
    A listákban is lehet amúgy csalódni (Pl. The Man from Earth - IMDB 8.1, vagy Dude, Where's My Car? - IBDB 5.0), de sokkal kisebb arányban, mint egyéb módszerekkel. Ha ehhez hozzáveszed azt, hogy még az én intuitív szűrőmet is rátesszük ezekre a listákra, akkor kiderül, hogy a lehető legbiztosabb listát kaptad! :)

    VálaszTörlés
  3. na ácsi. én nem arra kommenteltem, hogy ne vegyél figyelembe ilyen toplistákat, csak trailereket stb., hanem arra, hogy te kész tényként fogadtad el, hogy ezek a filmek márpedig jók! és ezzel mondtál le az önálló gondolat és véleményalkotás lehetőségéről. mert a kiegészítésedben is csak azt feltételezed, hogy esetleg közülünk valaki szerint valamelyik film szar, és ezt leszarod. az fel sem merül benned, hogy miután megnézted, a saját véleményed szerint valamelyik film szar lesz, pedig ezeket a filmeket a tömeg szavazataiból választottad. hát, nem gondoltam volna, hogy ezt megérem, Zaránd Miklós követi a sok prolit. mi lesz a következő? tagadni fogod, hogy siófok a pokol? :)

    VálaszTörlés
  4. Igazad van!

    VICCELTEM CSAK!!! Hát persze hogy nincs igazad! :)) "A listákban is lehet amúgy csalódni" mondatom épp azt mutatja meg, hogy a végső döntést ÉN hozom, a film megnézése után.
    Ha meg komolyan vetted a "Nem fog csalódni, ezek mind nagyon jó filmek. Ha mégis csalódik, akkor ő a hülye! :)" mondatokat, akkor beszart az ironi-o-meter-ed! :P

    VálaszTörlés
  5. Ja, és mindenki nyugodjon meg!! Siófok még mindig a Pokol!!! :)

    VálaszTörlés